Vodič skozi slavne diete


Kdo še ni slišal za scarsdale ali disocirano dieto? Ali so zares učinkovite? Da bi to Odkrili, smo pregledali 10 znanih dietnih režimov. Izvedite koliko točk jim je bilo dodeljeno.

1. DIETA PO TOČKAH

V tej dieti se ne upošteva kalorijskih vrednosti živil. Vsako živilo, se povezuje z točno določenim številom točk. Tekom dneva se ne sme zaužiti več kot 60 točk, pa tudi ne manj kot 40, da ne bi tvegali manjka potrebnih vitaminov in mineralov.

Dnevni jedilnik:

Zajtrk: En piškot (5 točk), šalica kave ali čaja (0 točk).

Kosilo: 80 g testenin z ragujem (12 točk), 100 g kuhane orade (0 točk), dve žlici olivnega olja (0 točk), rezina kruha (10 točk), kozarec vina (1 točka).

Večerja: En hamburger (1 točka), kuhana zelenjava začinjena z oljem in kisom (4 točke), 100 g sira (1 točka), rezina kruha (10 točk), kozarec vina (1 točka).

Komu je namenjena: Tistim, ki želijo v kratkem času izgubiti čim več kilogramov.

Za koga ni primerna: Ni primerna za osebe z hormonskimi težavami, z hipoglikemijo in za tiste, ki imajo ledvične težave.

Mnenje strokovnjakov: To ni restriktivna dieta in dopušča veliki izbor živil. Vendar predlaga neuravnoteženo prehrano, ki daje prednost proteinom na škodo ogljikovih hidratov. V kolikor jo izvajate dlje od enega tedna, lahko izzove težke prehranske težave. Ocena: 3
 

2. SCARSDALE

Morate jo izvajati v obdobju dveh tednov. V tem času se morate v popolnosti izogibati začimbam in sladkorju in v omejenih količinah vnašati mastno hrano in hrano bogato z ogljikovimi hidrati. Med priporočenimi živili so: ribe, belo meso, jajca, sveži siri, zelenjava.

Dnevni jedilnik – Scarsdale:

Zajtrk: Ena polovica grenivke, rezina kruha, kava brez sladkorja.

Kosilo: Nemastno meso, po želji (piščančje, puranje, telečje), paradižnik na solati, čaj ali voda.

Večerja: Riba ali morski plodovi po želji, mešana solata, rezina toasta, ena grenivka.

Komu je namenjena: Meni ni tog in ne predvideva omejenih količin. Idealen je za osebe, ki bi brez velikega odrekanje želeli izgubiti odvečne kilograme.

Za koga ni primerna: Ni priporočljiva za nosečnice in osebe, ki trpijo zaradi diabetesa.

Mnenje strokovnjakov: Če jo držite dlje od dveh tednov, lahko izzove prehranske težave. Veliko pomanjkanje maščob, lahko zmanjša obsorpcijo vitaminov, topljivih v maščobah (A, D, E, K). Pomanjkanje ogljikovih hidratov in sladkorja, lahko zmoti pri proizvodnji inzulina. Ocena: 4

3. ATKINS

Ta ameriška dieta temelji na teoriji, da višek kilogramov ni izzvan z prevelikim vnosom kalorij, temveč z hormonalno disfunkcijo. Zato omejuje vnos sladkorja, ogljikovih hidratov, stročnic, mleka, jogurta in sadja. Omejitve ne veljajo za živila kot so meso, jajca, ribe, siri in zelenjava.

Dnevni jedilnik – Atkins:

Zajtrk: Dve jajci z šunko in panceto, šalica čaja ali kave.

Kosilo: Biftek na žaru (ali žar ponvi), zelenjava.

Večerja: Kuhana riba (ali pripravljena v foliji), mešana solata.

Komu je namenjena: Osebam, ki želijo hitro izgubiti odvečne kilograme.

Za koga ni primerna: Ni priporočljiva pri osebah, ki trpijo zaradi prebavnih motenj (zmanjšan vnos rastlinskih vlaken slabo deluje na prebavni sistem), pri osebah, ki imajo težave z nizkim krvnim pritiskom in z pomanjkanjem mineralnih soli, kot je železo.

Mnenje strokovnjakov: Resnica je, da z to dieto lahko izgubite od dva do šest kilogramov na teden (odvisno od teže in kalorij, katere ste v povprečju, pred dieto vnašali v organizem). Vendar je tudi ta dieta neuravnotežena: lahko izzove resne težave z želodcem in ledvicami, zaradi prevelikega vnosa proteinov ter utrujenost, zaradi pomanjkanja živil bogatih z ogljikovimi hidrati Ocena: 5

4.DISOCIRANA

Izhaja iz predpostavke, da so živila, ki vsebujejo različne elemente (npr: ogljikove hidrate in beljakovine) težje prebavljive. Pravilen vnos hrane ima učinek razstrupljanja in omogoča organizmu, da na korekten način asimilira hranljive snovi. Ko se navadite na takšen način prehrane, bo zelo enostavno izgubiti višek kilogramov, brez nepotrebnega štetja vnesenih kalorij.

Dnevni jedilnik – Disocirana:

Zajtrk: Sok iz citrusov.

Vmesni obrok: Sveže sadje.

Kosilo: Testenine ali riž z zelenjavo.

Vmesni obrok: Dietni piškoti ali sveže mleko, oziroma sveže sadje.

Večerja: Meso ali riba; jajca in sir; stročnice; kuhana ali sveža zelenjava.

Komu je namenjena: Osebam, ki imajo težave z prebavo in želodcem.

Za koga ni primerna: Osebe, ki imajo na splošno težave z zdravjem, bi se morale prej posvetovat z zdravnikom.

Mnenje strokovnjakov: Nekateri strokovnjaki menijo, da bi se takšnega načina prehrane morali vedno držati, tudi kadar ne želimo izgubiti odvečnih kilogramov. Zaradi vnosa ogljikovih hidratov za večerjo in beljakovin za kosilo ali obrnjeno, je hrano lažje prebavljati. Vendar za sedaj, ne obstajajo znanstveni dokazi, da ločevanje skupin hranljivih snovi pomagajo pri hujšanju. Ocena: 6

5. VEGETARIJANSKA

Govorimo o načinu prehrane, ki iz krožnika popolnoma izloča meso, v ekstremni obliki se iz jedilnika izločajo tudi riba, mleko, jajca in siri, medtem ko na jedilniku ostanejo sadje in zelenjava, najbolj stročnice in žitarice.

Dnevni jedilnik – Vegeterijanska:

Zajtrk:Mleko ali jogurt in sadje, kruh z marmelado ali medom.

Kosilo:Zelenjavna obara, sojina pleskavica, kuhana ali sveža zelenjava.

Večerja:Mešana solata, testenine z zelenjavo ali zelenjavni narastek.

Komu je namenjena: Osebam, ki iz organizma želijo odstraniti strupe. Zahvaljujoč zmanjšanemu vnosu natrija in visokem odstotku rastlinskih vlaken, omogoča lažjo in hitrejši izločanje strupenih snovi.

Za koga ni primerna:Osebam, ki trpijo za anemijo, otrokom in mladostnikom v fazi razvoja ter ženskam z obilnimi menstruacijami. Izločevanje mleka in sira povečuje tveganje za osteoporozo.

Mnenje strokovnjakov: Resnica je, da povečan vnos sadja, zelenjave in stročnic, brez dvoma pozitivno deluje na organizem. Vendar daljše obdobje brez mesa, lahko izzove prehransko pomanjkanje beljakovin, železa in vitamina B12. Zato je dobro, da se, preden se odločite za to dieto, posvetujete z zdravnikom. Ocena: 7

6.MAKROBIOTIČNA DIETA

Tako kot pri vegetarijanski dieti, tudi tukaj ne govorimo samo o programu hujšanja, temveč o filozofiji prehrane. Slediti načelom makrobiotike, istočasno pomeni popolnoma spremeniti lastni način prehrane. Ta dieta temelji na skoraj ekskluzivnem vnosu integralnih žitaric, stročnic (pretežno soje in njenih derivatov) ter v glavnem kuhane zelenjave. Ko govorimo o ribi, je bolje, da je pripravljena čim bolj enostavno (kuhana ali na žaru), vendar jo je potrebno uživati le občasno. Popolnoma so izločena živila kot je meso, vsi mlečni proizvodi, jogurt in siri.

Dnevni jedilnik – Makrobioticna dieta:

Zajtrk: Ovseni kosmiči, toast iz integralnega kruha, čaj ecoslim.

Kosilo: Karpaccio iz ribe, solata s tofujem.

Vmesni obrok: Suho sadje in rezina riževega narastka.

Večerja: Polpet iz prosa in zelenjave, solata iz alg, cus-cus

Komu je namenjena: Vsem ki v obilnih količinah uživajo mastno in začinjeno hrano in želijo organizem očistiti strupenih snovi.

Za koga ni primerna: Osebam z osteoporozo in tistim, ki trpijo od pomanjkanja železa in vitamina B12.

Mnenje strokovnjakov: Prednost takšnega načina prehrane je razstrupljanje organizma, vendar na dolgi rok, lahko dieta privede do pomanjkanja kalcija in anemije. Razen tega, takšna prehrana vsebuje le živila iz biološke predelave, neonesnažene z pesticidi in konzervansi. Ocena: 6

7. JUHE IN ENOLONČNICE

 

Ta dieta temelji na obilni uporabi zelenjave in tekočine. Je praktična in ji je zelo lahko slediti, v glavnem pa se sestoji iz juh in enolončnic, tipičnih tradicionalnih mediteranskih jedi.

Dnevni jedilnik:

Zajtrk: Šalica kave ali čaja, hruške, ananas ali jabolka.

Vmesni obrok: Šalica čaja ali kozarec sadnega soka brez sladkorja.

Kosilo: Krožnik zelenjavne enolončnice, sveža ali kuhana zelenjava.

Vmesni obrok: Sadni sok brez sladkorja.

Večerja: Zelenjavna enolončnica, mešana zelenjava iz žara (popražena v žar ponvi brez maščob).

Komu je namenjena: Tistim, ki želijo odstraniti toksine in izgubiti kakšen kilogram.

Za koga ni primerna: Povečani vnos zelenjave, lahko izzove težave, pri osebah, ki trpijo od diareje in napihnjenosti.

Mnenje strokovnjakov: Bogata z tekočino, je ta dieta koristnejša za zmanjševanje prekomernega zastajanja tekočine in celulita, kot pa pri težavah z kilogrami. S prehranskega vidika je malo neuravnotežena, saj premalo pokriva potrebe po ogljikovih hidratih in beljakovinami. Zato se takšen sistem prehranjevanja ne priporoča na dalji rok od enega tedna. Ocena: 5

8. WEIGHT WATCHERS

Dieti je lahko slediti, ker ni monotona. Sistem Weight watchers temelji na načelu “vsega po malo” sl.wikipedia.org. Ni potrebno šteti kalorij. Pomembno je biti pozoren na količino obroka. Dovoljene so vse vrste živil, vendar v manjših količinah. Dieto lahko neprekinjeno držite 4 mesece, v tem obdobju pa boste izgubili v povprečju 4-5 kilogramov.

Dnevni jedilnik:

Zajtrk: Kakšno sadje, 30 g kruha, eno jajce ali 30 g sira.

Vmesni obrok: 100 g mesa ali ribe; 2 jajci in 150 g sira; 180 g stročnic, krožnik zelenjave, 30 g kruha.

Kosilo: 150 g mesa ali ribe; 240g stročnic, 120 g zelenjave.

Vsak dan je dovoljeno: 300 gramov svežega sadja, 1 liter nemastnega mleka.

Komu je namenjena: Osebam, ki težko kontrolirajo telesno težo.

Za koga ni primerna: Osebam, ki se ne morejo podvreči togim nadzorom.

Mnenje strokovnjakov: Govorimo o dieti, pri kateri se postopno topijo odvečni kilogrami, brez prevelikih odrekanj in nepotrebnih stresov za organizem. Jedilnik je enostaven za pripravo in hkrati okusen, vendar podpora skupinske terapije, povečuje želji, da z dieto vztrajate. Ocena: 8

9. BEVERLY HILLS

 

Prvih deset dni, ta dieta predvideva samo uživanje sadja, ob dodatnem jemanju vitaminov in mineralov. Po desetih dneh se postopno v jedilnih uvedejo druga živila, vendar v kombinaciji beljakovine z vsebnostjo maščob, sladkorja iz sladkorja ali maščob ter samo sadje.

Dnevni jedilnik:

Prvi teden: Ena vrsta sadja – lubenica, papaja, banana, mango in ananas (po izbiri).

Drugi teden: Prvih tri dni se je samo sadje, četrti dan kruh in margarina ter tri rezine koruznega kruha. Ostale tri dni je predvideno samo sadje.

Tretji teden: Dan na osnovi zelenjave, nato dan piščanca, ostalih pet dni samo sadje.

Komu je namenjena: Osebam, ki želijo odpraviti odvečno tekočino iz organizma.

Za koga ni primerna: Za mladostnike, nosečnice in osebe z kakršnimi koli zdravstvenimi težavami.

Mnenje strokovnjakov: V kolikor se držite takšnega sistema prehrane tokom 2-3 dni, ne boste ogrozili svojega zdravja, ampak boste očistili organizem od odvečne tekočine in strupov. Vendar, če dieto držite dlje časa (kot predvideva tedenska shema), lahko izzovete resen primanjkljaj hranljivih snovi petek. Ocena: 3

10. GROZDJE

Ta dieta v jedilnik vključuje edino grozdje, brez omejitve v količini, vendar kljub temu z enim opozorilom: grozdje mora biti zrelo in sladko. Temelji na dejstvi, da je grozdje bogato z glukozo in fruktozo, vitamini in mineralnimi solmi. Zato, ne samo, da je hranljivo, temveč je tudi lahko prebavljivo ter ima močan razstrupljevalni učinek.

Dnevni jedilnik:

Zajtrk: Grozdje (muškat)

Kosilo: Črno grozdje.

Vmesni obrok: Grozdje Izabela.

Večerja: Kraljevo grozdje.

Komu je namenjena: Osebam z prebavnimi motnjami, tistim, ki se želijo znebiti viška odvečne tekočine iz organizma in osebam, ki imajo težave z nečisto kožo.

Za koga ni primerna: Osebam, ki trpijo za artritisom, ali diabetesom, lahko izzove napenjanje in pekoč občutek v želodcu.

Mnenje strokovnjakov: Priložena shema prehrane je popolnoma neuravnotežena, saj ne predvideva vnosa ogljikovih hidratov in beljakovin. Ni nevarna za zdravje le, če jo izvajate en dan v tednu, posebno po obdobju, ko ste uživali v hrani ob bogato založeni mizi. Pomagalo vam bo iz telesa odpraviti škodljive snovi. Ocena: 2

11. JEJTE MEDITERANSKO

Testenine, kruh, ribe, meso, stročnice, sadje in zelenjava, olivno olje: to so živila na katerih temelji tri barvna mediteranska kuhinja. Mediteranska dieta je model prehrane, na katerem nam danes zavidajo mnoge severne države. V čem leži njena skrivnost? V pravilni, uravnoteženi količini hranljivih snovi, ogljikovih hidratov in beljakovin, maščob, vitaminov in mineralnih soli. Ena od najpomembnejših stvari je tudi način priprave hrane, ki mora biti čim enostavnejši: kuhanje na pari, na žaru, v pečici ali v foliji, bodo v živilih ohranili hranljive snovi in jih naredili lažje prebavljive. Da bi mediteranski način spremenili v svoj prehranjevalni način, je dovolj, da zmanjšate obroke, še posebej tiste, ki vsebujejo veliko ogljikovih hidratov (testenine in kruh) ter začimbe (bogate omake, naredite manj kalorične). Brez dvoma je najboljša dietna shema, ki vam bo pomagala, da ohranite popolno formo in zdravje.

V kolikor želite izgubiti odvečne kilograme na zdrav način in biti sigurni, da bodo vidni rezultati ostali tudi po dieti, dobro preučite našo top lestvico najboljših diet. Največ točk je bilo dodeljenih uravnoteženim dietam, najmanj točk, pa so dobile tiste, na katera se nanašajo tveganja od pomanjkanja hranljivih snovi.

Rate this post