Z začetkom šole se spet začenja tudi vsakodnevna pot otrok v šolo. Zaradi različnih razlogov je ta vedno bolj odvisna od avtomobilov, kar ni dobro ne za zdravje otrok ne za okolje. Po podatkih Inštituta za varovanje zdravja RS tudi zato otroci vedno manj časa preživijo zunaj, zaradi česar močno naraščajo debelost in z njo povezane bolezni, zmanjšujejo se gibalne sposobnosti osnovnošolcev. Aprila in maja so potekale pilotne aktivnosti Pešbus in Bicivlak, s katerima je 81 otrok v treh osnovnih šolah hodilo v šolo peš ali s kolesom v skupinah po vnaprej začrtanih poteh. Želja organizatorjev projekta v koordinaciji Inštituta za politike prostora (IPoP) je, da bi se aktivnost v letošnjem šolskem letu razširila na več šol in za daljši čas.  

Pešbus in Bicivlak sta zabavni, varni, predvsem pa zdravi poti v šolo. Cilj aktivnosti je, da bi otroci vsak dan naredili nekaj za svoje zdravje, zanemariti pa ne gre tudi številnih koristi za okolje in starše, ki zjutraj niso več obremenjeni z razvažanjem in gnečo na cestah. Pilotni projekti so spomladi potekali v POŠ Ledine v Novi Gorici ter OŠ Majde Vrhovnik in OŠ Koseze v Ljubljani. Nad idejo so bili več kot navdušeni tako sodelujoči otroci in starši kot tudi učitelji. Otrokom je ideja všeč predvsem zato, ker je jutranja pot s sovrstniki mnogo bolj zabavna kot vožnja s starši, staršem pa zato, ker so razbremenjeni jutranjega prevažanja v šolo. Učitelji so po končanem pilotnem projektu ugotavljali, da so otroci, ki so se pridružili Pešbusu ali Bicivlaku, v šolo prihajali boljše volje in so prvo uro tudi lažje sledili pouku kot tisti, ki so jih starši pripeljali z avtomobilom.

V dneh pred začetkom novega šolskega leta potekajo predstavitve projekta več slovenskim mestom in šolam. »Šole, občine, starše in učitelje poskušamo nagovoriti, da sami organizirajo spremljano pot v šolo, saj bo le na tak način aktivnost zares zaživela,« pravi Urban Jeriha z IPoP. »Z izkušnjami iz pilotnih projektov, z razvitimi orodji ter s svojim strokovnim znanjem jih bomo pri tem podprli«, dodaja Marko Peterlin, koordinator aktivnosti.

Pešbus in Bicivlak se sicer povsem prilagajata potrebam in okoliščinam sodelujočih osnovnih šol.  Organizatorji pripravijo načrt poti in postaj ter natančen urnik poti do šole glede na število in strukturo ter geografsko razpršenost udeleženih otrok. Skupine učencev spremljajo starši prostovoljci ali prostovoljci iz drugih organizacij. S Pešbusom se otroci v šolo odpravijo peš, z Bicivlakom pa pot do šole prekolesarijo. Poleg zdravja se s tovrstno navado izboljšujeta tudi samostojnost in socialni razvoj otrok, pot v šolo pa zagotavlja tudi pomemben del minimalne vsakodnevne priporočene količine fizične aktivnosti otrok ter spodbuja vzgojo o prometni varnosti in trajnostnem razvoju.